Han har tidligere spilt i klubben og nå inntar han rollen som vår nye innholdsprodusent.

– Jeg ser frem til å lage engasjerende innhold, og gjennom dette styrke damelaget som varemerke, og Vålerenga som organisasjon. Det har skjedd veldig mye i norsk og internasjonal kvinnefotball de siste årene, både kommersielt og sportslig, så jeg syns det er veldig spennende å få være med på denne reisen, forteller Fredrik som blant annet spilte på talentlagene i klubben til han var 15 år.

Fredrik har en bachelorgrad som Art Director fra Høyskolen Kristiania og videre lengre praksis hos Universal Music Norge.

– Jeg har en bakgrunn som kanskje er litt utypisk for denne «bransjen», noe som gjør at jeg forhåpentligvis kan skape interesse og formidle historier på en litt annerledes måte. Jeg har jobbet her i tre uker nå, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Vi har en sterk tropp, vi er en klubb med mye potensiale, så det er veldig gøy å være en del av dette laget, forteller han.

Markeds- og mediaansvarlig Jens August Dalsegg trekker frem Fredriks kreative egenskaper som avgjørende for at han fikk jobben.

– Fredrik skilte seg rett og slett ut i prosessen med sitt kreative tankesett og væremåte som vi tror kan løfte oss til nye høyder. Vi satser knallhardt på innholdsproduksjon, og både vi og fotballen generelt har godt av å tenkte litt utenfor boksen med jevne mellomrom og der kan Fredrik spille en viktig rolle. En sterk signering på mange måter, forklarer Dalsegg

Fredrik selv har også store ambisjoner og legger lista høyt.

– Hvis jeg skal forklare det på fotballspråket kan vi vel trekke paralleller mellom denne ansettelsen, og da United hentet Cantona på nittitallet: Kragen er brettet opp, og jeg satser på å skape like mye oppmerksomhet for Vålerenga, som han gjorde både på og utenfor banen for United. Nei da. Jo da. Skal man ikke dra på litt ekstra i fotballen, ler Fredrik med et glimt i øyet.

 

 

Denne saken handler omA-LAGET, ,