Til et av Nordens beste kvinnefotballag – Vålerenga Fotball!

I tillegg til A-laget som kjemper om edelt metall i Toppserien består klubben av 120 øvrige lag, i hovedsak barne- og ungdomslag.

Her har vi over 1400 medlemmer og et bredt spekter av mennesker vi er stolte av å ha i klubben vår. Vi er ikke redde for å sette oss store ambisjoner og vi vil gjerne at du er like glad i å oppnå store resultater som vi er.

Vi ønsker ikke bare å bli best i Norge, men har planer om å hevde oss ute på kontinentet. For å komme oss dit kan vi ikke bare levere på banen. Vi må også levere gode resultater i 5.etasje, her på intility arena.

Hva skal du egentlig gjøre?

Vår nye markedssjef, som gjerne har en liten entreprenør i magen, vil ha det overordnede ansvaret for klubbens kommersielle inntektsstrømmer som kommer fra sponsorer, investorer, samarbeidspartnere og publikummere. Det betyr at du bør ha litt peiling på salgsprosesser og vet hvordan du skal selge inn gode ideer og konsepter, som du gjerne har klekket ut selv.

Når du har gjennomført et salg skal du også sørge for at klubben følger opp avtalene vi har inngått, på en god måte. Være seg å arrangere et nettverkstreff eller å gjennomføre en markedsaktivitet.

Sammen med vår utmerkede innholdsprodusent jobber du også knallhardt for at både vi og våre samarbeidspartnere opplever god digital eksponering, og du er heller ikke redd for å kjøre på med et PR-stunt. Gjerne for å skape interesse rundt våre kamparrangement som vi arranger med en gjeng fantastiske frivillige.

Hvem er egentlig du?

Vi vil helst finne en person som kan absolutt alt innenfor markedsføringens verden, men har diskutert oss frem til at det ikke er realistisk.

Hvis du kjenner deg igjen i noen av punktene under kan det godt hende vi har en av Norges kuleste markedsstillinger ledig til deg.

  • Du kjenner at du har en liten entreprenør i magen som tror det meste er mulig. Selv at et lag fra Norge kan bli best i verden
  • Du har jobbet et par år i et krysningsfelt mellom salg, markedsføring og kommunikasjon
  • Noe av det beste du vet er å utvikle salgskonsepter
  • Du får ikke dødsangst når du blir bedt om å ta ordet eller gå i forhandlinger
  • Du mener det er like viktig å ha en markeds- og kommunikasjonsplan som det er å score mål i fotball
  • Du får ikke bakoversveis av begreper som B2B, google analytics, offside, eksponeringsverdi, Instagram reels, supporterkultur og mot rasisme
  • Du er en medspiller som «spiller for flere enn deg sjæl»
  • Du mener kombinasjonen gult og svart er lite heldig

Vi kan tilby:

  • Penger på konto minst én gang i måneden + bonusordning ved gode prestasjoner
  • Arbeidssted på en fotballstadion. Hvem vil ikke ha det?
  • Store individuelle utviklingsmuligheter med ditto stort rom for kreativ frihet og handlekraft
  • Muligheter for å jakte store trofeer
  • En mengde kolleger og spillere med varierende underholdningsverdi
  • Fri tilgang på wienerpølser, kaker og kaffe når vi arranger hjemmekamper

Kunne dette vært noe for deg?

Da sender du en søknad med CV til klubbdirektør: harriet.rudd@vif.no

Søknader blir vurdert fortøpende. Siste frist er 1/10/22.

Les også