To treningskamper i våre naboland

Damene spiller en kamp 21. Juli i København og en kamp 27.Juli i Gøteborg

Da er det klart at Europa-eventyret til Vålerenga starter med svensk motstand. Kampen mot Malmø FF vil kunne avgjøre om drømmen handler om Champions League eller europacup.

Men før det braker løs med tellende europakamper, skal damene varme opp mot nordisk motstand. Det blir to turer til våre naboland, så både Danmark og Sverige kan glede seg over storfint besøk denne sommeren. Vi håper å se noen kongeblå skjerf på tribuna, fra folk som kanskje ferierer i nærheten.

Først skal vi finne ut om det fortsatt er “dejlig å være norsk i Danmark”, også 35 år etter premieren på reklameslagordet så dagens lys. 21. juli er det nemlig Brøndby damer som er vertskap for oss. Kampen spilles på deres hjemmebane Brøndby IFs Anlæg (Banen bak Brønnby stadion). Kampen sparkes i gang 14.30. Kampen er på en tirsdag, men vi er vel alle blitt vant til kamper midt i uka nå?

I Brøndby møter vi et lag, som skal i likhet med Vålerenga, endte på andreplass i hjemlig serie i fjor. Begge lagene skal dermed ut i Champions League-kvalifisering i starten av august. Vi møter kanskje også noen gamle kjenninger; JJ Tompkins og Tilde Lindwall.

Neste mulighet er mindre enn en uke senere. 27. juli går turen til Göteborg, og til mandagskamp på Valhalla IP. Der møter vi de regjerende svenske mesterne BK Häcken klokka 15.00.

Svenskene er forøvrig også regjerende mestere i europacupen for kvinner, så her venter det topp europeisk motstand.

Så om du vil se Vålerenga spille kamper i Europa, og ikke klarer vente til august, så har du altså to muligheter i juli.

Vi håper på støtte på disse bortekampene også!

 

Annonse fra Toppserien: