Om Vålerenga Fotball

Vålerenga Fotball består av 1400 aktive medlemmer, med bakgrunn fra over 75 forskjellige nasjoner, spredd på over 100 lag fra barne- og ungdomsfotballen til seniorlag, og ikke minst A-kvinner i Toppserien.

Her finner du hjemmesiden til klubbens barne- og ungdomsavdeling.

A-herrer er skilt ut i klubb (Vålerenga Fotball Elite). Deres hjemmeside finner du her.

Vi skal gjøre Oslo til en litt bedre by å bo i.

VERDIER

• GLADE Vi skaper engasjement og motivasjon for alle – vi elsker fotball og klubben. Vi er offensive og optimistiske og vet at al er mulig for den som våger.
  • RAUSE Vi vil gjøre hverandre gode, båden på og utenfor banen. Vi skal dele vår kunnskap og være inkluderende. Vi er klubben for alle.
  • MÅLRETTA Vi skaper et klima for læring og mestring. Vi vet hvordan vi utvikler mennesker og ferdigheter. Vi tør å sette oss høye ambisjoner og jobber målrettet for å nå dem.
  • STOLTE I Vålerenga ligger det en stolthet i å representere klubblogoen. Vi legger ned stolthet i vårt arbeid både på og utenfor banen. Vi er klubben for alle.

BÆREKRAFT

FNs bærekraftsmål er verdens felles arbeidsplan for å utrydde fattigdom, bekjempe ulikhet og stoppe klimaendringene innen 2030. For Vålerenga Fotball er ikke dette bare globale målsetninger, noe som gjelder andre, men noe som også vi som fotballklubb har et ansvar for å gjøre vårt for å oppfylle.

Det å bidra til å nå bærekraftsmålene er i tråd med vår visjon om å «gjøre Oslo til en bedre by», videre gjennom våre verdier, glede, raushet, målrettet og stolt. Vålerenga Fotball var tidlig ute med å se utfordringer og muligheter i samfunnets utvikling. «Vålerenga mot rasisme» er et eksempel på det.

Vår klubb skal være inkluderende. Det arbeidet kommer ikke av seg selv, og krever innsats og tiltak. Vi er stolte av det arbeidet vi har gjort, men vi ser også at det er flere utfordringer vi må møte og finne svar på.

Får å nå våre bærekraftsmål, vår egen visjon og våre verdier, setter vi oss nye mål for inkludering.

Vår bærekraftstrategi er:

«Like muligheter for alle uavhengig kjønn, etnisitet, legning eller økonomisk bakgrunn».’

Les hele strategidokumentet her:

Annonse fra Toppserien: